پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۲۴ ب.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش

 اخبار

اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش


پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷

خراسان رضوی _ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از تصویب اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش و خروج و مراجعت قانونی آنها خبر داد.

محمد عجمی مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بر اساس این بند که در سال 1396 مصوب شده به اتباع خارجی که دارای کارت آمایش معتبر هستند طبق ضوابطی گواهینامه راهنمایی و رانندگی اعطا می شود.

وی افزود: در حال حاضر دستورالعمل اجرایی که این امر چگونه و با چه کم و کیف و به چه گروه‌هایی ارائه شود هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اتباع خارجی که با کارت آمایش معتبر مقیم ایران هستند بتوانند برای اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کرده و تشکیل پرونده بدهند.

عجمی گفت: موضوع اعطای گواهینامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر در سال 1397 همچون سال گذشته توسط اداره کل اتباع وزارت کشور پیگیری خواهد شد و امیدواریم که در سال جاری نوید بخش اجرایی شدن این موضوع باشیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در اواخر سال 1396 به تصویب رسیده و به دلیل پایان سال و تعطیلات نوروزی دستورالعمل اجرایی آن اعلام نشد و به محض ابلاغ جزئیات اجرای آن به استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع خارجی خراسان رضوی در ادامه گفت: ما نیز مشتاق هستیم تا خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در چارچوب ضوابط و مقرراتی که اعلام خواهد شد عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: موضوعات مرتبط با مهاجرین افغانستانی مقیم ایران همواره در جلسات مقامات و دیپلمات‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عجمی خاطرنشان کرد: چنانچه در مذاکرات مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان توافقاتی انجام پذیرد توافقات به اداره کل اتباع وزارت کشور اعلام می‌شود.

مبنع : خبرگزاری تسنیم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی