جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۳۵ ب.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

مشکل معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی/آمار معلولیت ها در کشور

 اخبار

مشکل معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی/آمار معلولیت ها در کشور
۳۰ تیر ۱۳۹۷

رئیس سازمان بهزیستی، با اشاره به آمار یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی، گفت: ۴۲ درصد این افراد از معلولیت جسمی رنج می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی با حضور در برنامه تلویزیونی «نبض» شبکه خبر، افزود: در حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۴ درصد ناشنوا یا کم شنوا هستند، ۱۰ درصد نابینا یا کم بینا، ۴۲ درصد معلولیت جسمی حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی و ۵ تا ۶ درصد هم معلول روانی هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید حمایت از معلولان در اسفند ۹۶، اظهارداشت: سازمان بهزیستی فرصت ۶ ماهه ای برای تدوین آیین نامه اجرایی آن دارد که تا پایان مرداد این مهم انجام می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به حمایت های مختلف از معلولان و خانواده های آنها، گفت: به خانواده هایی که معلول دارند و در خانه از او نگهداری می کنند متناسب با شرایط معلول کمک مالی می شود و از معافیت های مالیاتی و یا کاهش ساعات کار برخور دار می شوند.

محسنی بندپی با اشاره به حمایت های بیمه ای از معلولان، افزود: باید خدمات توانبخشی در تعهدات بیمه پایه دیده و منابع مالی آن مشخص شود تا معلولان بتوانند از آن برخوردار شوند و با تعریف ردیف در بودجه وزارت رفاه، این مشکل حل خواهد شد. 

کد خبر 4352195
مهناز قربانی مقانکی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی