سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۰۵ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

 مذهبی

سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ۰ نظر
یا رب چه قشنگ است و چه زیبا حرم قم / چون جنت اعلا، حرم محترم قم
بانوی جنان، اخت رضا، دختر موسی / دردانه زهرا و ملائک خدم قم
این مژده بس او را که بهشت است جزایش / هر کس که زیارت کندش در حرم قم
وفات حضرت معصومه (س) تسلیت باد.



ولادت امام حسن عسکری علیه السلام (ع)

 مراسمات

ولادت امام حسن عسکری علیه السلام (ع) ۰ نظر

زمین را بیارایید و ثانیه ها را در عطر شکوفه های عشق بپیچید
هلهله کنید و پای بکوبید که اینک، یازدهمین فصل کتاب شیعه
با دست های سبز مردی از تبار ملکوت ، ورق می خورد
ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد . . .


 

 لینک مطلب فوق

دانشگاه ویژه ناشنوایان در سطح ملی و منطقه فعالیت خواهد کرد/ واحد بین‌المللی فرشتگان انتخاب اول دانشجویان ناتوان جسمی-شناختی خواهد بود

 اخبار

دانشگاه ویژه ناشنوایان در سطح ملی و منطقه فعالیت خواهد کرد/ واحد بین‌المللی فرشتگان انتخاب اول دانشجویان ناتوان جسمی-شناختی خواهد بود ۰ نظر
استادتمام مهندسی مکانیک و رباتیک اجتماعی- شناختی دانشگاه صنعتی شریف ایده راه‌اندازی یک دانشگاه مختص معلولان و در راس آن دانشگاهی مختص ناشنوایان را به شورای گسترش آموزش عالی ارائه داده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، علی مقداری، استادتمام مهندسی مکانیک و رباتیک اجتماعی- شناختی دانشگاه صنعتی شریف است که ایده راه‌اندازی یک دانشگاه مختص معلولان و در راس آن دانشگاهی مختص ناشنوایان را به شورای گسترش آموزش عالی ارائه داده است؛ پیشنهادی که وزارت علوم موافقت خود را با راه‌اندازی این واحد اعلام کرد. اما لازم بود یک مجموعه وارد کار شده تا تدابیر لازم را برای راه‌اندازی چنین دانشگاهی بیندیشد. دانشگاه آزاد اسلامی این مسئولیت را پذیرفت و در هیات‌امنای مرکزی دانشگاه طرح تاسیس آن مصوب شد. حالا قرار است یک واحد دانشگاهی ویژه معلولان با عنوان «واحد بین‌المللی فرشتگان» با محوریت ناشنوایان در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود. برای آگاهی از جزئیات ایده شکل‌گیری این واحد و روند آن با مقداری به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

برگزاری مراسم روز جهانی معلولان

 مراسمات

برگزاری مراسم روز جهانی معلولان ۰ نظر

 

برگزاری مراسم روز جهانی معلولین با همکاری سایر موسسات در مورخ 97/09/12 روز دوشنبه در تالار فرهنگی و هنری خلیج فارس با حضور مهمانان ویژه از جمله جناب دکتر ساعدی معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر ، آقای نعمت زاده مدیریت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند ، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) ، آقای خاندی مدیریت تعاونی کارکنان متطقه آزاد اروند ، خانم سپندار نماینده معلولان خرمشهر ، آقای فرهانی رئیس سابق اداره بهزیستی خرمشهر ، خانم عیدانی رئیس اداره توانبخشی مهدیه خرمشهر ، آقای مطور جزیره عضو شورای شهر خرمشهر ، آقای رحیم پور روابط عمومی شهرداری خرمشهر ، آقای محمدیان مدیر عامل باشگاه کارون اروند خرمشهر و سایر عزیزان از اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ، سازمان هلال احمر ، اداره آموزش و پرورش ، سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی ، سازمان آتش نشانی ، هیأت های ورزشی خرمشهر ، اساتید دانشگاه و خیرین محترم و همه ی معلولان خرمشهر اعم از ناشنوایان ، نابینایان ، معلولین ذهنی ، جسمی ، حرکتی و سایر معلولان.

 

این جشن با تلاوت قرآن و خواندن سرود ملی ایران توسط گروه سرود ترنم سکوت انجمن خانواده ناشنوایان افق اروند خرمشهر آغاز و به اجرای برنامه های زیبا و فرهنگی هنری پرداختند ، سپس آقای فراهانی در مورد این روز و مشکلات معلولان سخنرانی نمودند و پس از اجرای گروه تواشیح ، گروه های سرود ناشنوایان ، نابینایان و معلولین ذهنی ، جسمی ، حرکتی اقدام به اجرای سرود   نمودند . در این مراسم خانم سپندار در مورد معلولان ، مشکلات و توانمندی های آنان ، دستاوردها و موفقیت ها و خواسته های معلولین سخنرانی نمودند و از مسئولین همکاری ، حمایت و حل مشکلات را خواستار شدند.

 

لازم به ذکر است آقای محمدیان مدیرعامل باشگاه کارون اروند خرمشهر مبلغ ۵ میلیون تومان به انجمن ها و موسسات فعال در حوزه معلولین خرمشهر اهدا نمودند.

 

در آخر از رؤسای محترم انجمن ها و مؤسسات فعال در حوزه معلولان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

از جناب آقای مسافری مسئول گروه تئاتر فتح خرمشهر ، آقای علی بدوی نوازنده و برنامه ریز مراسم و تک تک اعضای گروه تئاتر فتح خرمشهر که با انجمن خانواده ناشنوایان افق اروند خرمشهر نهایت همکاری را نمودند تشکر و قدردانی ویژه می نماییم ./

 

 

 

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 47 ثانیه

 

 

 

 

 

 لینک مطلب فوق

اپلیکیشن آموزش خواندن به کودکان ناشنوا عرضه شد

 اخبار فرهنگی

اپلیکیشن آموزش خواندن به کودکان ناشنوا عرضه شد ۰ نظر

یک تولید کننده موبایل اپلیکیشنی ساخته که با استفاده از هوش مصنوعی به کودکان ناشنوا کمک می کند خواندن را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کودکان ناشنوا برای یادگیری خوانش با چالش هایی روبرو هستند. والدین و معلمان آنها بیشتر اوقات زبان اشاره را نمی دانند و این کودکان نمی توانند بین کلمات روی صفحه و تجربیات خود ارتباط برقرار کنند.

درهمین راستا هواوی قصد دارد به وسیله اپلیکیشنStory Sign  در اندروید این مشکل را حل کند. کافی است کاربر، موبایل را به سمت یک کتاب مشخص شده کودک نگه دارد تا اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی هر کلمه در صفحه را به زبان اشاره تبدیل می کند که به وسیله یک آواتار نمایش داده می شود.

به این ترتیب نه تنها در فرایند خوانش به کودکان کمک می شود بلکه والدین نیز می توانند با کمک اپلیکیشن زبان اشاره را بیاموزند.

این اپلیکیشن به طور رایگان در گوگل پلی و  اپ گالری شرکت هواوی عرضه شده است. همچنین لازم نیست کاربران برای دانلود آن حتما موبایلی از برند هواوی داشته باشند. اپلیکیشن مذکور از ۱۰ زبان (از جمله بیشتر زبان های اروپایی) پشتیبانی می کند. همچنین برای هر زبان فقط یک کتاب وجود دارد.



 

 لینک مطلب فوق


منبع خبرنگار مهر

ناشنوایان می‌توانند از خدمات ویژه خود در لنز ایرانسل استفاده کنند

 اخبار

ناشنوایان می‌توانند از خدمات ویژه خود در لنز ایرانسل استفاده کنند ۰ نظر

تلویزیون اینترنتی «لنز» ایرانسل خدمات ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم‌شنوایان ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، خدماتی نظیر راهنمای ویژه ناشنوایان و زیرنویس به برخی از محتواهایی که از طریق تلویزیون اینترنتی «لنز» ارائه می‌شود افزوده شده تا مشترکان ناشنوا یا کم‌شنوا بتوانند از آن‌ها بهره بگیرند.

ایرانسل با ارائه این خدمات سعی دارد تجربه‌ای نو از زندگی دیجیتال را در اختیار مشترکان خود قرار دهد، به همین دلیل با اضافه کردن این امکان از الفبا و اعداد به زبان ناشنوایان بهره گرفته است تا این دسته از مشترکان نیز بتوانند از محتواهای اختصاصی خود در تلویزیون اینترنتی «لنز» استفاده کنند.

تلویزیون اینترنتی «لنز» امکان دسترسی به مجموعه‌های متنوعی از برنامه‌ها، فیلم‌های مستند، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و سینمای خانگی را به مشترکان ارائه می‌هد و پخش زنده مسابقه‌ها و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، ضبط خودکار برنامه‌های زنده در زمان‌بندی‌ تنظیم شده، مشاهده جدول برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های مختلف، مشاهده برنامه‌ها در بخش آرشیو تا هفت روز و افزودن برنامه‌های مورد علاقه به فهرست «علاقه‌مندی» و دسترسی آسان‌تر به آن‌ها از جمله خدماتی است که در اختیار کاربران می‌گذارد.

نسخه وب تلویزیون اینترنتی «لنز» از نشانی lenz.ir و نسخه موبایلی آن از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزارهای کاربردی نظیر چارخونه ایرانسل و وب‌سایت ایرانسل در دسترس مشترکان است.

پیش از این ایرانسل برای افراد کم‌توان (از جمله افراد کم‌بینا) نیز امکانی فراهم کرده بود تا بتوانند از وب‌سایت ایرانسل استفاده کنند.



 

 لینک مطلب فوق


منبع خبرنگار مهر

از نشنیدن تا ناشناختگی

 اخبار فرهنگی

از نشنیدن تا ناشناختگی ۰ نظر

ناشنوایان و کم شنوایان؛ قشری که علاوه بر مشکلات شنیداری، اغلب به مشکلات کلامی و گفتاری نیز مبتلا هستند. بر طبق یک تعریف کلی، از دست دادن کامل شنوایی را "ناشنوایی" و کم شدن آن را "کم شنوایی" می نامند. تنها کافیست لحظه‌ای متصور شوید که نمی شنوید، بی شک بهترین راه ممکن را تنهایی و گوشه نشینی اتخاذ خواهید کرد. اما دلیل آن چیست؟ تنها یک تفاوت. در سال های اخیر چه اتفاقاتی در جامعه ای همچون ایران به وقوع پیوسته که در آن تفاوت ها آن چنان بزرگ می شوند که مبدل به نقص می گردند؟ بی شک مشکل از عدم فرهنگ سازیست. این قشر مشکلات بسیار زیادی برای شرکت همه جانبه در اجتماع دارد که از جمله مهمترین آن ها، نپذیرفتن آن ها به عنوان نیروی کار در بسیاری از شغل ها و یا همان لغت معروف "اشتغال" است. اما اساسی ترین مشکل، دیده نشدن و فهمیده نشدنشان می باشد؛ به نحوی که منجر به یک ناشناختگی بعید گشته است. هر کدام از معلولین دیگر نشانه هایی برای خود دارند؛ نابینایان از عصای سفید استفاده می کنند، معلولین حرکتی از صندلی چرخ دار استفاده می کنند و... اما ناشنوایان چطور؟ سمعک شاید نشانه ی مناسبی برای کم شنوایان باشد اما ناشنوایانی که هم اکنون در سنین بالا به سر می برند و یا آنکه دیگر هیچ روشی برای مبدل شدنشان به کم شنوایان وجود ندارد، آن ها چه باید بکنند؟

واحد بین‌المللی ناشنوایان در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

 اخبار

واحد بین‌المللی ناشنوایان در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود ۰ نظر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی واحد دانشگاهی ویژه معلولان با عنوان «واحد بین‌المللی فرشتگان» با محوریت ناشنوایان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی با گرامیداشت روز جهانی معلولان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه خاصی برای آموزش های عالی ویژه معلولان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به سالگرد وفات مرحوم «باغچه‌بان» در چهارم آذرماه، گفت: مرحوم باغچه‌بان در سال ۱۳۰۳ یک مدرسه برای آموزش ناشنوایان در تبریز راه‌اندازی کرد. همچنین در سال ۱۳۱۹ نیز توسط ایشان یک مدرسه دیگر در تهران تأسیس شد. پس از این دو اتفاق مهم، هیچ تحرک جدی در آموزش عالی کشور برای پرداختن به آموزش معلولان وجود نداشته است

عدم همکاری دستگاه ها در مناسب سازی فضای شهری برای معلولان

 اخبار

عدم همکاری دستگاه ها در مناسب سازی فضای شهری برای معلولان ۰ نظر

شیراز- مدیرکل بهزیستی استان فارس از عدم همکاری سازمان ها و دستگاه ها در مناسب سازی معابر و فضای شهری برای معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موسوی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها با وضع قوانینی از این قانون فرار کرده اند. قانونی که سهمیه ۳ درصد از استخدام را به معلولان اختصاص می دهد.