يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۵۴ ب.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

مسئولان از ظرفیت ناشنوایان در مشاغل تخصصی بهره بگیرند‌

 اخبار فرهنگی

مسئولان از ظرفیت ناشنوایان در مشاغل تخصصی بهره بگیرند‌

امام جمعه کن گفت: نخبگان ناشنوا بخشی از جامعه هستند که توقع شغل مناسب دارند؛ چرا که آن‌ها نیز توانایی‌های بسیاری دارند و حق دارند مانند یک فرد سالم در جامعه زندگی و فعالیت داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین یحیی صالح‌نیا امروز در بازدید از آسایشگاه ناشنوایان که با حضور جمعی از مسئولان بخش کن صورت گرفت، با بیان اینکه کودکان ناشنوا همانند دیگر فرزندان انقلاب امیدهای آینده کشور هستند اظهار داشت: با فراهم کردن زمینه تحصیل علم و ورزش قهرمانی در این قشر از جامعه، می‌توان تبلور اخلاق و تربیت اسلامی را در میان آن‌ها رشد داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ بسیاری از ناشنوایان در عرصه‌های مختلف صنعتی و فناوری تصریح کرد: نخبه‌های ناشنوا همان‌گونه که اکنون در برخی صنایع حسّاس مثل صنایع دفاعی منشأ اثر هستند، در آینده هم بارهای سنگینی را از روی دوش کشور و خانواده‌ها برمی‌دارند، و پرچم کشور را در عرصه‌های مختلف به احتزاز درمی‌آورند.

امام جمعه کن افزود: ناشنوایان بخشی از جامعه هستند که با وجود مشقّت‌ها و سختی‌های بسیار پس از پایان تحصیل خود، توقع شغل مناسب دارند؛ چرا که آن‌ها نیز توانایی‌های بسیاری دارند و حق دارند مانند یک فرد سالم در جامعه زندگی و فعالیت داشته باشند.

صالح‌نیا در پایان خطاب به مسئولان و معلمان این آسایشگاه خاطرنشان کرد: امید است با تعامل و مشارکت مؤثر با خانواده این قشر از معلولان که به دلیل ناتوانی در شنیدن در جامعه فراموش شده‌اند، بتوان زمینه‌های‌ تحصیل، اشتغال و ازدواج آن‌ها را فراهم کرد.


منبع : خبر گزاری تسنیم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی