چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۰۸ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

رادیویی برای ناشنوایان!

 اخبار

رادیویی برای ناشنوایان!

«رادیو برای ناشنوایان هم شنیدنی می‌شود!» این گفته عجیب مدیر رادیوسلامت و روز جهانی ناشنوایان بهانه ای شد تا درباره این ایده، با فاطمه شهبازی یکی از سردبیران این شبکه گفتگو کنیم.

 

 

 

 
مجله مهر - فاطمه باقری: همین چندوقت پیش بود که چند جوان در ویدیوهایی، ترانه‌ موسیقی‌های محبوب روز را به زبان اشاره برای ناشنوایان لب‌خوانی کردند: «موزیک به زبان اشاره!» این ایده آن‌قدر شیرین بود که برای آدم‌های شنوا هم جذابیت داشت و هنوز هم در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.

قصه رادیو هم همین است. «رادیو» و «مخاطب ناشنوا» یعنی کنار هم نشستن دنیایی سکوت در کنار دریایی از موسیقی و صدا، طوری که انگار حتی فکر دوستی این دو غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما برنامه سازان رادیو سلامت می‌گویند قرار نیست بین این همه برنامه آموزشی و پزشکی، مخاطب ناشنوا را فراموش کنند؛ حتی اگر این کار از نظر علم رسانه، به قیمت تغییر کارکرد رادیو تمام شود.

آنها از هفته پیش و از روز جهانی زبان اشاره، یکشنبه ها ساعت ۱۵- ۱۶ با پخش زنده اینترنتی از فضای استودیو، میهمان خانه‌های ناشنوایان و کم‌شنوایان هستند. در این «مجله پزشکی» علاوه بر کارشناسان، مجریان آشنا به زبان اشاره هم حضور دارند تا موضوعات مهم پزشکی را با مخاطب ناشنوا و کم شنوا درمیان بگذارند.

مبنع خبرنگار مهر

🌐کانال انجمن  خانواده ناشنوایان خرمشهر

لینک مطلب فوق

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی