سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۹ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۳۸ ناشنوا در استان سمنان از کمک‌هزینه کاشت حلزون بهره‌مند شدند

 اخبار فرهنگی

۳۸ ناشنوا در استان سمنان از کمک‌هزینه کاشت حلزون بهره‌مند شدند

۱۱ مهر ۱۳۹۷


سمنان - معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۸۷۷ ناشنوا تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ۳۸ ناشنوای استان از کمک‌ هزینه کاشت حلزون گوش بهره‌مند شدند.

احمد پیوندی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سال جاری ۳۸ معلول کم‌شنوا و ناشنوا در استان سمنان از کمک‌هزینه کاشت حلزون بهره‌مند شدند، ابراز داشت: کم شنوایی شیوع کمی دارد که این عارضه با تشخیص به‌موقع و کاشت حلزون ناتوانی در شنیدن برطرف می‌شود.

وی بابیان اینکه کم شنوایی ناتوانی پنهان است، افزود: این عامل باعث می‌شود که والدین دیر متوجه این عارضه شده و دیرتر برای رفع مشکل مراجعه کنند لذا معاینه زودهنگام کودکان برای شنوایی‌سنجی بسیار ضروری است.


منبع خبرنگار مهر

لینک مطلب فوق


🌐کانال انجمن  خانواده ناشنوایان خرمشهر


تحویل سمعک به دو ناشنوا

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه تعداد ناشنوایان استان یک هزار و ۸۷۷ نفر است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۰۴ نفر مرد و ۷۷۴ زن را شامل می‌شود.

پیوندی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو دستگاه سمعک تحویل ناشنوایان استان شده است، تصریح کرد: طی این مدت ۲۷ نفر از معلولان و سالمندان کمک‌هزینه خرید سمعک دریافت کردند.

وی بابیان اینکه انجمن ناشنوایان در سمنان، دامغان و شاهرود فعال است، افزود: مهم‌ترین مشکل ناشنوایان عدم اشتغال مناسب، عدم نیروهای متخصص مرتبط با ناشنوایی، شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی و بیمه نبودن، مواردی است که در بهزیستی می‌کوشیم بخش عمده‌ای از چالش‌های آن‌ها را برطرف کنیم.

لزوم به‌کار گیری معلولان ناشنوا 

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه مناسب نبودن جامعه برای پذیرش ناشنوایان در تمامی فعالیت‌های روزمره زندگی‌بخش دیگری از چالش‌های پیش رو است، ابراز داشت: نبود کلاس‌های آموزشی تخصصی مرتبط با این افراد و عدم وجود رابط ناشنوایان در استان مشکلی است که باعث می‌شود افراد عادی کمتر ناشنوایان را در بخش‌های جامعه به‌کارگیری کنند.

پیوندی اضافه کرد: عدم برخورداری از قانون سه درصد معلولان خصوصاً در آموزش‌وپرورش حیطه مختلف تدریس، مشکلات مربوط به اختصاص فنّاوری بالای وسایل کمک توان‌بخشی مرتبط با ناشنوایان و مشکلات نرم‌افزاری مرتبط با این معلولان در خرید و استفاده از آن‌ها از دیگر معضلاتی است که این بخش از جامعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: افراد کم‌شنوا و ناشنوا از توانایی مهارتی بسیار بالایی برخوردار هستند که انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مشاغل در بخش‌های مختلف از ظرفیت این افراد نیز استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر ۱۴ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی